Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 6 (Kèm Đáp Án)

Môn Học: Tiếng Anh lớp 12 (Global Success)
Trường: Trường THPT Chuyên Hùng Vương, Bình Dương
Năm thi: 2025
Hình thức thi: Trắc nghiệm
Người ra đề thi: Thầy Nguyễn Hoàng Phúc
Đối tượng thi: Học sinh lớp 12
Loại đề thi: Đề ôn tập
Trong bộ sách: Kết nối tri thức
Số lượng câu hỏi: 30
Thời gian thi: 45 phút
Độ khó: Trung bình – Nâng cao
Làm bài thi

Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 6 là bộ đề ôn tập được xây dựng bám sát chương trình Tiếng Anh lớp 12 trong bộ sách Global Success (Kết nối tri thức với cuộc sống). Đề được thầy Nguyễn Hoàng Phúc – giáo viên Tiếng Anh tại Trường THPT Chuyên Hùng Vương, Bình Dương – biên soạn trong năm học 2024–2025. Các câu hỏi được thiết kế dưới dạng trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success, giúp học sinh vừa ôn luyện kiến thức ngôn ngữ, vừa nâng cao nhận thức về môi trường và bảo tồn sinh học.

Trắc nghiệm môn Tiếng Anh 12 trên detracnghiem.edu.vn cung cấp hệ thống câu hỏi đa dạng, có đáp án và lời giải chi tiết, được phân loại theo kỹ năng nghe – nói – đọc – viết. Nền tảng hỗ trợ chấm điểm tự động, thống kê kết quả và gợi ý lộ trình học tập cá nhân hóa, giúp học sinh nâng cao hiệu quả ôn luyện. Đây là lựa chọn lý tưởng để chuẩn bị cho các kỳ thi thông qua hình thức trắc nghiệm ôn tập lớp 12.

Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6: Artificial Intelligence (Kèm Đáp Án)

Bạn đang tìm kiếm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6 bám sát chương trình Global Success để làm chủ chủ đề Trí tuệ nhân tạo (Artificial Intelligence)? Dưới đây là bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6 độc quyền, được biên soạn tỉ mỉ dựa trên nội dung sách giáo khoa và cập nhật theo định dạng thi tốt nghiệp THPT mới nhất, giúp bạn củng cố kiến thức một cách toàn diện và hiệu quả. Đây là bộ 30 câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6 đầy đủ và chi tiết nhất, giúp bạn tự tin chinh phục các bài kiểm tra sắp tới.

trac nghiem tieng anh 12 global success unit 6

Cấu Trúc Bài Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6

Bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6 này được thiết kế để đánh giá toàn diện các kỹ năng ngôn ngữ trọng tâm của bài học, bao gồm 30 câu hỏi được phân bổ một cách khoa học:

  • Phần 1: Ngữ âm (5 câu): Tập trung vào khả năng nhận diện và phân biệt các từ đồng âm (homophones) đã được học trong bài (ví dụ: two/toknow/nowrite/righthour/our…).

  • Phần 2: Từ vựng & Ngữ pháp (20 câu): Kiểm tra mức độ hiểu và vận dụng các từ vựng thuộc chủ đề “Trí tuệ nhân tạo” (ví dụ: artificial intelligencechatbotvirtualrecognitionactivatehands-on…) và kiến thức ngữ pháp cốt lõi là cách sử dụng cấu trúc câu sai khiến chủ động và bị động (active and passive causatives) với have và get.

  • Phần 3: Đọc hiểu (5 câu): Gồm một đoạn văn được trích từ nội dung bài đọc về các ứng dụng của AI trong giáo dục (AI applications in education), đi kèm 5 câu hỏi kiểm tra kỹ năng đọc lấy ý chính, đọc quét thông tin chi tiết và suy luận từ ngữ cảnh.

Mẹo Sử Dụng Bài Trắc Nghiệm Hiệu Quả

  1. Làm bài nghiêm túc: Đặt thời gian và tập trung làm bài như một bài kiểm tra thật.

  2. Kiểm tra đáp án chi tiết: Sau khi hoàn thành, hãy so sánh kết quả và đọc kỹ giải thích (nếu có).

  3. Ghi chú lại lỗi sai: Tập trung vào những câu bạn làm sai, tìm hiểu nguyên nhân và ghi chú lại để không lặp lại.

  4. Kết hợp ôn tập: Để nâng cao hiệu quả, bạn có thể tham khảo thêm các bài giảng và tài liệu học tập uy tín khác về chủ đề công nghệ và AI.

tieng anh 12 global success unit 6

Hãy bắt đầu làm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 6 ngay bây giờ để chuẩn bị tốt nhất cho hành trình học tập của mình. Chúc các bạn đạt kết quả cao nhé!

PRACTICE TEST – UNIT 6: ARTIFICIAL INTELLIGENCE

PART I: PHONETICS
Choose the word that has the same pronunciation as the underlined word in the following question.

Question 1. Which word is a homophone of the underlined word in “I don’t know the answer to that question”?
A. now
B. new
C. not
D. no

Question 2. Which word is a homophone of the underlined word in “She has two advanced Al-powered robots”?
A. do
B. to
C. so
D. go

Question 3. Which word is a homophone of the underlined word in “Could you write down the instructions for me”?
A. right
B. white
C. quite
D. light

Question 4. Which word is a homophone of the underlined word in “We have one hour to finish the final exam”?
A. her
B. hair
C. here
D. our

Question 5. Which word is a homophone of the underlined word in “The students were bored during the long lecture”?
A. bread
B. board
C. broad
D. born

PART II: VOCABULARY AND GRAMMAR
Choose the best option (A, B, C, or D) to complete each of the following sentences.

Question 6. The new educational _______ can simulate historical events, providing students with a hands-on experience.
A. programme
B. procedure
C. procession
D. production

Question 7. A _______ is a computer program designed to simulate conversation with human users, especially over the Internet.
A. database
B. hardware
C. chatbot
D. platform

Question 8. To truly understand the problem, we need to _______ the large amount of data we have collected from the users.
A. portray
B. analyse
C. activate
D. arrange

Question 9. Scientists are developing _______ reality tools to help medical students practise complex surgical procedures safely.
A. physical
B. tangible
C. virtual
D. practical

Question 10. Many customers use the company’s online _______ to ask for product information and get immediate answers.
A. assistant
B. commander
C. supporter
D. application

Question 11. Sophia is a _______ robot, which means she is designed to look and behave like a person to a certain degree.
A. human-like
B. man-created
C. nature-made
D. power-driven

Question 12. Modern security systems often use facial _______ technology to identify individuals and grant them access.
A. composition
B. recognition
C. combination
D. organisation

Question 13. The ability of a computer to think and learn like a human is the core concept of _______ intelligence.
A. mechanical
B. artificial
C. intellectual
D. emotional

Question 14. The teacher gave the students a _______ project, requiring them to build a small robot from scratch.
A. paper-based
B. hands-on
C. mind-game
D. book-smart

Question 15. Please make sure you _______ the robot before you try to give it any commands or ask it any questions.
A. validate
B. initiate
C. nominate
D. activate

Question 16. The manager had the new software _______ on all the office computers to improve overall work efficiency.
A. to install
B. installing
C. installed
D. for install

Question 17. My teacher got all of the students _______ a short essay about the disadvantages of using home robots.
A. written
B. to write
C. writing
D. wrote

Question 18. We are going to have our home security system _______ by a professional company next weekend.
A. to upgrade
B. upgraded
C. upgrading
D. upgrade

Question 19. The technology firm will get more people _______ the new features of the updated application soon.
A. tested
B. test
C. to test
D. testing

Question 20. Before the presentation, Jessica had her brother _______ all the slides for any spelling mistakes.
A. to check
B. checking
C. checked
D. check

Question 21. The university got a famous professor _______ a speech on the future of Al in our daily lives.
A. given
B. to give
C. giving
D. gave

Question 22. I need to get my laptop _______ as soon as possible because it suddenly stopped working this morning.
A. to repair
B. repairing
C. repaired
D. repair

Question 23. For the Technology Fair, our group had a professional designer _______ a unique poster for our project.
A. was creating
B. to be created
C. create
D. been creating

Question 24. The school will have the robot _______ by the AI expert before it is used in the classroom with students.
A. to activate
B. activating
C. activated
D. for activating

Question 25. To prepare for the virtual tour, the museum had a special programme _______ to guide the visitors.
A. develop
B. to develop
C. developing
D. developed

PART III: READING
Read the following passage adapted from page 80 and choose the correct answer to each of the questions.

Artificial Intelligence (AI) has had a huge impact on education. Here are some examples from around the world.

A. Digital portfolio
To apply for a university or a job, secondary school students usually need to support their applications with a list of relevant qualifications and work experience. Thanks to AI, they can now effortlessly do that online. A team from two famous universities in Singapore has invented an AI digital portfolio. This app collects data from the learning and working experience that students upload onto the app. Then the data is sorted into sets of skills which students can use for their job or university applications.

B. Educational chatbots
AI chatbots are being used in many schools and universities around the world. They can help keep students engaged in their learning by providing a more interactive experience. These virtual tutors can explain concepts, answer specific questions, and give feedback on schoolwork. Students can seek support from AI chatbots during and after classes so that they can understand the lesson better. They can also use chatbots to share ideas about projects and activities. Engaging with each other using conversational AI can help students create a better and friendlier learning environment.

Question 26. According to the passage, what is the primary function of the AI digital portfolio developed in Singapore?
A. It helps students find part-time employment options.
B. It automatically completes job applications for users.
C. It directly connects students with university recruiters.
D. It organises a student’s experiences into skill sets.

Question 27. The word “portfolio” in paragraph A is closest in meaning to _______.
A. a collection of a person’s private photos or letters
B. a detailed list of a student’s friends and relatives
C. a collection of someone’s work and experience
D. a summary of someone’s future academic projects

Question 28. What can be inferred about educational chatbots from paragraph B?
A. They are intended to completely replace human instructors in all schools.
B. They act as a supplementary learning tool for students outside of class.
C. They are only capable of answering very simple yes-or-no questions.
D. Their main purpose is to help students socialise with one another.

Question 29. The word “virtual” in paragraph B could be best replaced by _______.
A. very similar to the real world but not physically existing
B. created by students for use in their classroom projects
C. modeled on reality and experienced via computer software
D. extremely advanced and developed by the top universities

Question 30. Which of the following is NOT mentioned as a capability of educational chatbots in the passage?
A. Providing feedback on assignments.
B. Creating personalised exam papers.
C. Explaining difficult concepts.
D. Answering specific questions.

_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________

Vậy là chúng ta đã cùng nhau hoàn thành bài trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 6. Hy vọng rằng bộ câu hỏi trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 6 này đã mang lại cho bạn những kiến thức bổ ích và giúp bạn đánh giá chính xác năng lực của mình.

Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ. Sau khi đã nắm vững kiến thức Unit 6, hãy cùng tiếp tục chinh phục thử thách tiếp theo với bộ đề Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 7: The world of mass media của chúng tôi!

Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘

 

×

Bạn ơi!!! Để xem được kết quả
bạn vui lòng làm nhiệm vụ nhỏ xíu này nha

LƯU Ý: Không sử dụng VPN hoặc 1.1.1.1 khi vượt link

Bước 1: Mở tab mới, truy cập Google.com

Bước 2: Tìm kiếm từ khóa: Từ khóa

Bước 3: Trong kết quả tìm kiếm Google, hãy tìm website giống dưới hình:

(Nếu trang 1 không có hãy tìm ở trang 2, 3, 4... nhé )

Bước 4: Cuộn xuống cuối bài viết rồi bấm vào nút GIỐNG HÌNH DƯỚI và chờ 1 lát để lấy mã: