Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 2 (Kèm Đáp Án)

Môn Học: Tiếng Anh lớp 12 (Global Success)
Trường: Trường THPT Nguyễn Trường Tộ, Nghệ An
Năm thi: 2025
Hình thức thi: Trắc nghiệm
Người ra đề thi: Thầy Phạm Minh Tuấn
Đối tượng thi: Học sinh lớp 12
Loại đề thi: Đề ôn tập
Trong bộ sách: Kết nối tri thức
Số lượng câu hỏi: 30
Thời gian thi: 45 phút
Độ khó: Trung bình – Nâng cao
Làm bài thi

Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 2 là bộ đề ôn luyện bám sát chương trình Tiếng Anh lớp 12 thuộc bộ sách Global Success (Kết nối tri thức với cuộc sống). Đề do thầy Phạm Minh Tuấn – giáo viên Tiếng Anh tại Trường THPT Nguyễn Trường Tộ, tỉnh Nghệ An – biên soạn trong năm học 2024–2025. Các câu hỏi được trình bày dưới dạng trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success, giúp học sinh luyện tập toàn diện cả ngữ pháp và kỹ năng ngôn ngữ cần thiết trong các kỳ thi chuẩn hóa.

Trắc nghiệm môn Tiếng Anh 12 tại hệ thống detracnghiem.edu.vn cung cấp giao diện học tập thân thiện, có hệ thống câu hỏi phong phú, đa kỹ năng và được cập nhật theo chuẩn SGK mới. Mỗi câu hỏi đều đi kèm đáp án, giải thích chi tiết giúp học sinh hiểu sâu bản chất ngữ pháp và mở rộng vốn từ. Đây là nền tảng học tập lý tưởng dành cho học sinh lớp 12 trong quá trình luyện đề hiệu quả qua hình thức trắc nghiệm ôn tập lớp 12.

Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2: A Multicultural World (Kèm Đáp Án)

Bạn đang tìm kiếm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2 bám sát chương trình Global Success để ôn tập và kiểm tra kiến thức? Dưới đây là bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2 độc quyền, bám sát nội dung sách giáo khoa và cập nhật theo định dạng thi tốt nghiệp THPT mới nhất, giúp bạn củng cố kiến thức một cách toàn diện và hiệu quả.

Đây là bộ 30 câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2: A Multicultural World (Một Thế Giới Đa Văn Hóa) đầy đủ và chi tiết nhất, giúp bạn tự tin chinh phục các bài kiểm tra sắp tới.

trac nghiem tieng anh 12 global success unit 2

Cấu Trúc Bài Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2

Bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2 này được thiết kế để đánh giá toàn diện các kỹ năng ngôn ngữ trọng tâm, bao gồm 30 câu hỏi được phân bổ một cách khoa học:

  • Phần 1: Ngữ âm (5 câu): Tập trung vào khả năng nhận diện cách phát âm của các nguyên âm đôi (/ɔɪ/, /aɪ/, /aʊ/) và quy tắc nhấn trọng âm của các từ đa âm tiết liên quan đến chủ đề đã học trong bài.

  • Phần 2: Từ vựng & Ngữ pháp (20 câu): Kiểm tra mức độ hiểu và vận dụng các từ vựng chủ đề “một thế giới đa văn hóa” (ví dụ: cultural diversity, identity, culture shock, preserve, globalisation…) và kiến thức ngữ pháp cốt lõi là cách sử dụng và phân biệt các loại mạo từ (a/an/the/∅).

  • Phần 3: Đọc hiểu (5 câu): Gồm một đoạn văn được trích từ nội dung bài đọc về ảnh hưởng của toàn cầu hóa lên sự đa dạng văn hóa (The effects of globalisation on cultural diversity), đi kèm 5 câu hỏi kiểm tra kỹ năng đọc lấy ý chính, đọc quét thông tin chi tiết và suy luận từ ngữ cảnh.

Mẹo Sử Dụng Bài Trắc Nghiệm Hiệu Quả

  1. Làm bài nghiêm túc: Đặt thời gian và tập trung làm bài như một bài kiểm tra thật.

  2. Kiểm tra đáp án chi tiết: Sau khi hoàn thành, hãy so sánh kết quả và đọc kỹ giải thích (nếu có).

  3. Ghi chú lại lỗi sai: Tập trung vào những câu bạn làm sai, tìm hiểu nguyên nhân và ghi chú lại để không lặp lại.

  4. Kết hợp ôn tập: Để nâng cao hiệu quả, bạn có thể tham khảo thêm các bài giảng và tài liệu học tập uy tín khác, ví dụ như các bài học miễn phí trên British Council Learn English.

tieng anh 12 global success unit 2

Hãy bắt đầu làm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 2 ngay bây giờ để chuẩn bị tốt nhất cho hành trình học tập của mình. Chúc các bạn đạt kết quả cao!

PRACTICE TEST – UNIT 2: A MULTICULTURAL WORLD

PART I: PHONETICS
Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.

Question 1.
A. join
B. noisy
C. choice
D. around

Question 2.
A. type
B. like
C. spicy
D. diverse

Question 3.
A. cow
B. now
C. allow
D. blow

Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions.

Question 4.
A. customs
B. cuisine
C. abroad
D. diverse

Question 5.
A. tradition
B. popular
C. diversity
D. identity

PART II: VOCABULARY AND GRAMMAR
Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.

Question 6. Many international restaurant chains have to ______ their menus to cater to the unique tastes of the local population.
A. adapt
B. adopt
C. apply
D. affect

Question 7. My parents have never been to ______ United Kingdom, but they have visited many other countries in Europe.
A. a
B. an
C. the
D. ∅

Question 8. The students are preparing for a(n) ______ fair, where they will showcase foods and crafts from various nations.
A. singular culture
B. monocultural
C. intercultural
D. single culture

Question 9. A country’s traditional clothing and music are key components that help to define its unique cultural ______.
A. popularity
B. identity
C. tendency
D. diversity

Question 10. We use ______ definite article before plural country names like the Netherlands or the Philippines.
A. a
B. an
C. the
D. ∅

Question 11. Living abroad for the first time can be challenging, as many people experience ______ when faced with new customs.
A. culture event
B. culture shock
C. culture clash
D. culture trend

Question 12. My sister bought an ao dai for the festival. ______ ao dai is beautifully embroidered with a lotus pattern.
A. An
B. The
C. A
D. ∅

Question 13. The local government is encouraging projects that ______ traditional art forms to prevent them from disappearing.
A. abolish
B. preserve
C. neglect
D. destroy

Question 14. ______ globalisation has led to more opportunities for people to learn about different lifestyles and values.
A. A
B. An
C. The
D. ∅

Question 15. The festival aims to create a space where artists from different backgrounds can ______ and create new works together.
A. separate
B. collaborate
C. compete
D. isolate

Question 16. The growing popularity of international festivals demonstrates a rising interest in cultural exchange among young people.
A. the state of being varied or different from others
B. the state of being liked or supported by many people
C. the state of being unique and original to a place
D. the state of being very important and necessary

Question 17. The article discusses several aspects of globalisation, including its effects on the economy, politics, and culture.
A. disadvantages
B. features
C. origins
D. benefits

Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word(s) CLOSEST in meaning to the underlined word(s) in each of the following questions.

Question 18. The chef’s new dishes harmoniously blend local ingredients with international cooking techniques.
A. combine
B. integrate
C. separate
D. connect

Question 19. It’s important to preserve our unique cultural identity while also being open to learning from others.
A. distinctive
B. common
C. special
D. single

Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the most suitable response to complete each of the following exchanges.

Question 20. Mai and Linda are at the International Cultural Festival.
Mai: “I’d really love to try some Korean kimchi or traditional Japanese sushi.”
Linda: “_______. Let’s go to the Korean booth to try some kimchi and spicy rice cakes.”
A. That’s a bad idea.
B. Sounds like a plan.
C. I don’t think so now.
D. Not really my thing.

Question 21. Mr Hoa is introducing a new student to the class.
Mr Hoa: “Class, I’d like you to meet Alan Samson, our new classmate from Australia.”
Class: “_______. It’s nice to meet you too!”
A. How have you been?
B. Hello, everyone.
C. What do you do now?
D. Pleased to see him.

PART III: READING
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks.

The effects of globalisation on cultural diversity

As a result of globalisation, the world is becoming more and more connected. This has changed people’s way of life, beliefs, art and customs, or their culture, in many respects. Although people’s experiences around the world have become very similar, globalisation has also (22)______ cultural diversity.

Fast food chains and international restaurants have become popular, offering a wide range of dishes and more food choices to local people. For example, here in Viet Nam, we can enjoy Italian pizza or Japanese sushi, in addition to our traditional food. Moreover, some international dishes use local ingredients, which make them unique and more (23)______ to local tastes. On the other hand, Vietnamese specialities, such as pho and banh mi, are also gaining popularity worldwide.

Thanks to globalisation, people can quickly discover new music from all over the world. People nowadays enjoy listening to music from different countries and cultures, and in different languages. For example, American teens are (24)______ by K-pop music and dance. There are also many music festivals around the globe that bring artists and music fans together. In today’s connected world, it is very common for musicians across the world to work on music projects and share ideas together. This presents (25)______ for designers to be creative and reflect the cultural richness of the world.

Question 22. Although people’s experiences around the world have become very similar, globalisation has also (22)______ cultural diversity.
A. discourages
B. encouraged
C. prevented
D. restricted

Question 23. Some international dishes use local ingredients, which make them unique and more (23)______ to local tastes.
A. suitable
B. suit
C. suitably
D. suing

Question 24. American teens are (24)______ by K-pop music and dance.
A. boring with
B. captivated by
C. confused by
D. annoyed with

Question 25. This presents (25)______ for designers to be creative and reflect the cultural richness of the world.
A. obstacles
B. opportunities
C. challenges
D. hindrances

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Culture shock refers to feelings of confusion or anxiety that people may have when experiencing a new and different culture. Culture shock can be caused by language barriers, unfamiliar lifestyles, or different climates. Regarding food, for example, visitors to the US find it hard to get used to the local tipping culture. By contrast, Japan can be considered rude and even insulting in many situations.

The best way to overcome culture shock is to start learning about the new culture before moving there. You should try to focus on the positive aspects of your new experiences and keep an open mind. Learning about cultural diversity helps understand different ways of thinking about the world, gain new knowledge and experiences, and promote personal growth.

Research says that almost two-thirds to three-quarters of the world drive on the right, while only a quarter to one-third of the world drive on the left including the UK and Australia. Or you may find out that things that you’re used to are banned in another country. In Singapore, for example, the sale of chewing gum is illegal. So Singaporeans take this law very seriously. So always remember that culture shock is not a bad experience, but the beginning of an exciting learning journey to cultural diversity.

Question 26. Which of the following can be the best title for the passage?
A. Different Driving Habits Worldwide
B. Understanding and Overcoming Culture Shock
C. The Negative Impacts of Visiting New Countries
D. Why Tipping is Important in the United States

Question 27. According to the passage, which of the following is NOT mentioned as a cause of culture shock?
A. Unfamiliar climates
B. Language barriers
C. Disappointing food
D. Different lifestyles

Question 28. The word “promote” in the second paragraph is closest in meaning to ______.
A. prevent
B. encourage
C. restrict
D. decrease

Question 29. The example of Singapore is used to illustrate that ______.
A. all Asian countries have very strict local laws
B. a common habit in one country may be illegal in another
C. chewing gum is considered unhealthy globally
D. tourists must always follow their own customs

Question 30. What can be inferred from the passage about dealing with culture shock?
A. Ignoring the differences is the most effective strategy to feel better.
B. A proactive and positive mindset is crucial for a successful adaptation.
C. It is an unavoidable negative experience that all travellers must endure.
D. Most people can never fully adapt to a completely new culture.

_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________

Vậy là chúng ta đã cùng nhau hoàn thành bài trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 2. Hy vọng rằng bộ câu hỏi trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 2 này đã mang lại cho bạn những kiến thức bổ ích và giúp bạn đánh giá chính xác năng lực của mình.

Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ. Sau khi đã nắm vững kiến thức Unit 2, hãy cùng tiếp tục chinh phục thử thách tiếp theo với bộ đề Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 3: A Green Living của chúng tôi!

Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘ 

×

Bạn ơi!!! Để xem được kết quả
bạn vui lòng làm nhiệm vụ nhỏ xíu này nha

LƯU Ý: Không sử dụng VPN hoặc 1.1.1.1 khi vượt link

Bước 1: Mở tab mới, truy cập Google.com

Bước 2: Tìm kiếm từ khóa: Từ khóa

Bước 3: Trong kết quả tìm kiếm Google, hãy tìm website giống dưới hình:

(Nếu trang 1 không có hãy tìm ở trang 2, 3, 4... nhé )

Bước 4: Cuộn xuống cuối bài viết rồi bấm vào nút GIỐNG HÌNH DƯỚI và chờ 1 lát để lấy mã: