Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 10 (Kèm Đáp Án)

Môn Học: Tiếng Anh lớp 12 (Global Success)
Trường: Trường THPT Chuyên Lê Quý Đôn, TP. Đà Nẵng
Năm thi: 2025
Hình thức thi: Trắc nghiệm
Người ra đề thi: Thầy Lương Minh Quang
Đối tượng thi: Học sinh lớp 12
Loại đề thi: Đề ôn tập
Trong bộ sách: Kết nối tri thức
Số lượng câu hỏi: 30
Thời gian thi: 45 phút
Độ khó: Trung bình – Nâng cao
Làm bài thi

Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 10 là bộ đề ôn luyện bám sát chương trình Tiếng Anh lớp 12 thuộc bộ sách Global Success (Kết nối tri thức với cuộc sống). Đề được thầy Lương Minh Quang – giáo viên Tiếng Anh tại Trường THPT Chuyên Lê Quý Đôn, TP. Đà Nẵng – biên soạn trong năm học 2024–2025. Bộ câu hỏi được xây dựng dưới dạng trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success, giúp học sinh củng cố kiến thức, rèn luyện phản xạ ngôn ngữ và áp dụng vào tình huống thực tiễn.

Trắc nghiệm môn Tiếng Anh 12 trên hệ thống detracnghiem.edu.vn mang đến kho đề phong phú, phân loại theo từng kỹ năng và mức độ khó, kèm đáp án và giải thích chi tiết. Nền tảng còn hỗ trợ chấm điểm tự động, thống kê kết quả học tập và gợi ý lộ trình ôn luyện cá nhân hóa. Đây là công cụ hữu ích để học sinh lớp 12 luyện tập hiệu quả, đặc biệt trong giai đoạn nước rút qua hình thức trắc nghiệm ôn tập lớp 12.

Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10: Lifelong Learning (Kèm Đáp Án)

Bạn đang tìm kiếm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10 bám sát chương trình Global Success để ôn tập và kiểm tra kiến thức? Dưới đây là bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10 độc quyền, bám sát nội dung sách giáo khoa và cập nhật theo định dạng thi tốt nghiệp THPT mới nhất, giúp bạn củng cố kiến thức một cách toàn diện và hiệu quả. Đây là bộ 30 câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10: Lifelong Learning đầy đủ và chi tiết nhất, giúp bạn tự tin chinh phục các bài kiểm tra sắp tới.

trac nghiem tieng anh 12 global success unit 10

Cấu Trúc Bài Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10

Bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10 này được thiết kế để đánh giá toàn diện các kỹ năng ngôn ngữ trọng tâm, bao gồm 30 câu hỏi được phân bổ một cách khoa học:

  • Phần 1: Ngữ âm (5 câu): Tập trung vào khả năng nhận diện ngữ điệu (intonation) trong các loại câu hỏi khác nhau (câu hỏi Yes/No, câu hỏi Wh-, câu hỏi đuôi, câu hỏi lựa chọn) và quy tắc nhấn trọng âm của các từ có nhiều âm tiết đã học trong bài.

  • Phần 2: Từ vựng & Ngữ pháp (20 câu): Kiểm tra mức độ hiểu và vận dụng các từ vựng chủ đề “học tập suốt đời” (ví dụ: lifelong learning, well-rounded, relevant, determination, adult education…) và kiến thức ngữ pháp cốt lõi là Câu tường thuật (Reported Speech) với các dạng câu mệnh lệnh, yêu cầu, đề nghị, lời khuyên và câu hỏi.

  • Phần 3: Đọc hiểu (5 câu): Gồm một đoạn văn được trích từ nội dung bài đọc về lá thư của một hiệu trưởng gửi cho học sinh cuối cấp về tầm quan trọng của việc học tập suốt đời, đi kèm 5 câu hỏi kiểm tra kỹ năng đọc lấy ý chính, đọc quét thông tin chi tiết và suy luận từ ngữ cảnh.

Mẹo Sử Dụng Bài Trắc Nghiệm Hiệu Quả

  1. Làm bài nghiêm túc: Đặt thời gian và tập trung làm bài như một bài kiểm tra thật.

  2. Kiểm tra đáp án chi tiết: Sau khi hoàn thành, hãy so sánh kết quả và đọc kỹ giải thích (nếu có).

  3. Ghi chú lại lỗi sai: Tập trung vào những câu bạn làm sai, tìm hiểu nguyên nhân và ghi chú lại để không lặp lại.

  4. Kết hợp ôn tập: Để nâng cao hiệu quả, bạn có thể tham khảo thêm các bài giảng và tài liệu học tập uy tín khác, ví dụ như các bài học miễn phí trên British Council Learn English.

tieng anh 12 global success unit 10

Hãy bắt đầu làm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 10 ngay bây giờ để chuẩn bị tốt nhất cho hành trình học tập của mình. Chúc các bạn đạt kết quả cao nhé!

PRACTICE TEST – UNIT 10: LIFELONG LEARNING

PART I: PHONETICS
Mark the letter A, B, C, or D to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.

Question 1.
A. challenge
B. manage
C. graduate
D. language

Question 2.
A. device
B. advise
C. promise
D. rise

Question 3.
A. widened
B. learned
C. provided
D. managed

Mark the letter A, B, C, or D to indicate the sentence that has a different intonation pattern from the others.

Question 4.
A. What are you doing out so very late?
B. Why do you have to type all of it?
C. Are you interested in joining the club?
D. Where did you find the information?

Question 5.
A. You don’t attend night classes, do you?
B. Lifelong learning is important, isn’t it?
C. It’s really easy to see the text, isn’t it?
D. Do you prefer online or face-to-face?

Part II: Vocabulary and Grammar
Mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the following questions.

Question 6. Lifelong learning helps you develop the skills and knowledge needed to adapt to our rapidly ______ world.
A. changing
B. changed
C. change
D. changeable

Question 7. My fitness instructor ______ me to take up a sport to keep fit, which was a great suggestion for my health.
A. advised
B. offered
C. insisted
D. requested

Question 8. According to the head teacher, continuous learning keeps your brain healthy and ______ your memory.
A. boosts
B. harms
C. reduces
D. weakens

Question 9. The club leader encouraged members ______ their book reports and share them with everyone in advance.
A. prepare
B. preparing
C. to prepare
D. to preparing

Question 10. Some people choose ______ learning because it allows them to get a degree without having a full-time job.
A. traditional
B. well-rounded
C. distance
D. face-to-face

Question 11. “Don’t play out late, Mark,” his mother said, showing her concern about his safety in the evening.
A. Mark’s mother advised him not to play out late.
B. Mark’s mother warned him not to play out late.
C. Mark’s mother offered him not to play out late.
D. Mark’s mother reminded him not to play out late.

Question 12. To become a lifelong learner, you need to have strong ______ and determination to pursue your goals.
A. education
B. opportunity
C. motivation
D. information

Question 13. Mark’s grandma is working on a book summary for her reading club, not on ______ for a university course.
A. a personal journal
B. her history lesson
C. a research paper
D. her online business

Question 14. My brother ______ to pay for the driving lessons, so I did not have to worry about the course fee.
A. advised
B. offered
C. demanded
D. requested

Question 15. Joining an ______ is a great way to meet people who share common learning goals and interests.
A. adult education system
B. online community
C. evening school class
D. educational institution

Question 16. “Could you send me the list of available online courses to apply?” my friend asked me for some help.
A. My friend advised me to send him the list of available online courses.
B. My friend asked me to send him the list of available online courses.
C. My friend offered to send me the list of available online courses.
D. My friend warned me to send him the list of available online courses.

Question 17. Thanks to the power of the internet, ______ learning has become a very popular choice for many people.
A. remote
B. relevant
C. regular
D. required

Question 18. The head teacher ______ the students not to waste so much time on social media and focus more on studying.
A. agreed with
B. offered to
C. advised
D. proposed

Question 19. Mark showed his grandma how to increase the ______ size on the laptop to make it easier for her to read.
A. font
B. text
C. word
D. page

Question 20. “I’ll help you register for the course,” my sister said when she saw that I was struggling with the website.
A. My sister advised me to register for the course.
B. My sister offered to help me register for the course.
C. My sister warned me to register for the course.
D. My sister forced me to register for the course.

Question 21. ______ education provides learning opportunities for adults that are available outside of schools.
A. Lifelong
B. Continuing
C. Community
D. Adult

Question 22. My parents ______ me to read an hour every day to improve my English, and I found it very helpful.
A. warned
B. proposed
C. encouraged
D. demanded

Question 23. Mark was very happy that his grandma found the laptop ______ to use after he showed her the basic functions.
A. difficult
B. complex
C. simple
D. challenging

Question 24. “You should try to maintain your language skills after leaving school,” my teacher told my language class.
A. My teacher advised my language class to try to maintain their skills.
B. My teacher offered my language class to try to maintain their skills.
C. My teacher agreed with my language class to maintain their skills.
D. My teacher asked my language class to try to maintain their skills.

Question 25. For Uncle Ho, one of the main ______ of lifelong learning was his great effort to prove himself.
A. benefits
B. challenges
C. purposes
D. reasons

Part III: Reading Comprehension
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.

In a few weeks’ time, you’ll complete your secondary education. Some of you may have already made plans for continuing your studies at university or vocational school, while others may wish to start working right away. Whatever choice you make, remember to keep on learning new knowledge and skills.

“Haven’t we learnt enough in secondary school?”, many may wonder. In fact, learning does not stop after graduation. It’s a lifelong process. It involves creating and maintaining a positive attitude to learning for both professional and personal development. Lifelong learning is especially relevant in today’s changing world. It allows you to adapt to changes in the modern workplace and widens your employment opportunities. It helps you make better, informed decisions and become a more well-rounded individual. In addition, it keeps your brain healthy and boosts your memory. Lifelong learning also helps you stay connected with modern ideas and meet new people as you participate in various forms of adult education.

“Does that mean I have to go to classes again?” The answer is ‘yes’ and ‘no’. Yes, because when you start working, you may elect to go to night school or enrol on a distance learning course. No, because lifelong learning happens all the time. As long as you are motivated, you can learn new knowledge and develop new skills anywhere.

Uncle Ho is a great role model for lifelong learning. He never stopped learning throughout his life despite all the hardships and challenges. He learnt to speak different languages, including English, French, Russian, Italian, German, and Chinese mainly by himself. He even wrote poems in Chinese when he was imprisoned in China to keep his mind sharp. He took regular physical exercise, did traditional martial arts, and enjoyed activities such as swimming and mountain climbing because he thought that we could learn from Uncle Ho’s lifelong efforts to prove himself.

Question 26. What is the main message that the head teacher wants to convey to the school-leavers in the letter?
A. To persuade all students to apply to a university or a vocational school.
B. To highlight the numerous difficulties of pursuing lifelong learning.
C. To advise students to continue learning regardless of their life path.
D. To compare distance learning courses with traditional night schools.

Question 27. The word “relevant” in the second paragraph is closest in meaning to which of the following words?
A. appropriate
B. unnecessary
C. unimportant
D. disconnected

Question 28. According to the letter, which of the following is NOT mentioned as a benefit of lifelong learning?
A. It helps people to make more well-informed decisions.
B. It improves one’s memory and keeps the brain healthy.
C. It allows people to connect with modern ideas better.
D. It ensures that a person can earn a very high salary.

Question 29. The word “hardships” in the third paragraph most likely refers to which of the following concepts?
A. Conditions of life that cause difficulty and suffering.
B. Periods of imprisonment in many different countries.
C. Situations that require learning many new languages.
D. The various challenges of learning traditional arts.

Question 30. What can be inferred from the passage about Uncle Ho’s approach to learning throughout his entire life?
A. He only focused on academic subjects like foreign languages and poetry.
B. He believed learning could only happen through formal classroom settings.
C. He integrated both mental and physical activities into his learning journey.
D. He learned languages primarily with help from his friends and his family.

_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________

Vậy là chúng ta đã cùng nhau hoàn thành bài trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 10. Hy vọng rằng bộ câu hỏi trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 10 này đã mang lại cho bạn những kiến thức bổ ích và giúp bạn đánh giá chính xác năng lực của mình. Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ.

Hãy xem bài kiểm tra này như một cơ hội để tự đánh giá, củng cố những gì đã học và tiếp thêm động lực cho chặng đường phía trước. Chúc các bạn luôn giữ vững tinh thần ham học hỏi, tự tin chinh phục kiến thức và đạt được kết quả cao nhất trong các kỳ thi quan trọng sắp tới bạn nhé!

Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘

×

Bạn ơi!!! Để xem được kết quả
bạn vui lòng làm nhiệm vụ nhỏ xíu này nha

LƯU Ý: Không sử dụng VPN hoặc 1.1.1.1 khi vượt link

Bước 1: Mở tab mới, truy cập Google.com

Bước 2: Tìm kiếm từ khóa: Từ khóa

Bước 3: Trong kết quả tìm kiếm Google, hãy tìm website giống dưới hình:

(Nếu trang 1 không có hãy tìm ở trang 2, 3, 4... nhé )

Bước 4: Cuộn xuống cuối bài viết rồi bấm vào nút GIỐNG HÌNH DƯỚI và chờ 1 lát để lấy mã: