Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Friends Global Unit 3 (Kèm Đáp Án)

Môn Học: Tiếng Anh 12 – Friends Global
Trường: THPT Lê Hồng Phong (Nam Định)
Năm thi: 2024-2025
Hình thức thi: Trắc nghiệm
Người ra đề thi: Cô Lê Thị Thu Hà
Đối tượng thi: Học sinh lớp 12
Loại đề thi: Đề ôn tập
Trong bộ sách: Chân trời sáng tạo
Số lượng câu hỏi: 30
Thời gian thi: 45 phút
Độ khó: Trung bình – Nâng cao
Làm bài thi

Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Friends Global Unit 3 là bộ đề ôn tập bám sát chương trình Tiếng Anh lớp 12 trong bộ sách Friends Global (Chân trời sáng tạo). Đề được cô giáo Lê Thị Thu Hà – giáo viên Tiếng Anh tại Trường THPT Lê Hồng Phong, Nam Định – biên soạn trong năm học 2024–2025. Bộ câu hỏi được thiết kế dưới dạng trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Friends Global, giúp học sinh rèn luyện kỹ năng đọc – hiểu, nghe – nói và viết, đồng thời áp dụng tiếng Anh vào các tình huống thực tiễn.

Trắc nghiệm môn Tiếng Anh 12 trên hệ thống detracnghiem.edu.vn cung cấp ngân hàng câu hỏi đa dạng, được phân loại theo từng kỹ năng và mức độ, kèm đáp án và lời giải chi tiết. Nền tảng còn hỗ trợ chấm điểm tự động, thống kê kết quả và gợi ý lộ trình học tập phù hợp, giúp học sinh nâng cao hiệu quả ôn luyện. Đây là lựa chọn lý tưởng cho các bạn lớp 12 chuẩn bị thi cuối cấp qua hình thức trắc nghiệm ôn tập lớp 12.

Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3: Customs and Culture (Kèm Đáp Án)

Bạn đang tìm kiếm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 bám sát chương trình Friends Global để ôn tập và kiểm tra kiến thức? Dưới đây là bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 độc quyền, bám sát nội dung sách giáo khoa và cập nhật theo định dạng thi tốt nghiệp THPT mới nhất, giúp bạn củng cố kiến thức một cách toàn diện và hiệu quả. Đây là bộ 30 câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3: Customs and Culture đầy đủ và chi tiết nhất, giúp bạn tự tin chinh phục các bài kiểm tra sắp tới.

trac nghiem tieng anh 12 friends global unit 3

Cấu Trúc Bài Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3

Bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 này được thiết kế để đánh giá toàn diện các kỹ năng ngôn ngữ trọng tâm, bao gồm 30 câu hỏi được phân bổ một cách khoa học:

  • Phần 1: Ngữ âm (5 câu): Tập trung vào khả năng phân biệt cách phát âm của các âm cuối -ed (/t/, /d/, /ɪd/) và các nguyên âm thường gặp trong chủ đề văn hóa (ví dụ: /aʊ/, /oʊ/, /ɛ/) đã học trong bài.

  • Phần 2: Từ vựng & Ngữ pháp (20 câu): Kiểm tra mức độ hiểu và vận dụng các từ vựng chủ đề “Phong tục và Văn hóa” (ví dụ: gesture, custom, frown, slurp, etiquette…) và kiến thức ngữ pháp cốt lõi là cách sử dụng, phân biệt các động từ khuyết thiếu để diễn tả khả năng (might, could), sự chắc chắn (must, will), và suy đoán về quá khứ (must have, can’t have, should have).

  • Phần 3: Đọc hiểu (5 câu): Gồm một đoạn văn được trích từ nội dung bài đọc trong sách về tiểu thuyết “The Kite Runner”, đi kèm 5 câu hỏi kiểm tra kỹ năng đọc lấy ý chính, đọc quét thông tin chi tiết và suy luận từ ngữ cảnh.

Mẹo Sử Dụng Bài Trắc Nghiệm Hiệu Quả

  1. Làm bài nghiêm túc: Đặt thời gian và tập trung làm bài như một bài kiểm tra thật.

  2. Kiểm tra đáp án chi tiết: Sau khi hoàn thành, hãy so sánh kết quả và đọc kỹ giải thích (nếu có).

  3. Ghi chú lại lỗi sai: Tập trung vào những câu bạn làm sai, tìm hiểu nguyên nhân và ghi chú lại để không lặp lại.

  4. Kết hợp ôn tập: Để nâng cao hiệu quả, bạn có thể tham khảo thêm các bài giảng và tài liệu học tập uy tín khác, ví dụ như các bài học miễn phí trên British Council Learn English.

tieng anh 12 friends global unit 3

Hãy bắt đầu làm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 ngay bây giờ để chuẩn bị tốt nhất cho hành trình học tập của mình. Chúc các bạn đạt kết quả cao!

PRACTICE TEST – UNIT 3: CUSTOMS AND CULTURE

PART I: PHONETICS
Choose the word whose underlined part is pronounced differently from that of the others.

Question 1.
A. frowned
B. shout
C. about
D. though

Question 2.
A. sneeze
B. breathe
C. head
D. mean

Question 3.
A. frowned
B. yawned
C. gasped
D. shrugged

Question 4.
A. throat
B. with
C. thumb
D. through

Question 5.
A. give
B. gesture
C. religious
D. age

Part II: Vocabulary and Grammar
Choose the option that best completes each of the following sentences.

Question 6. When the doctor told him the bad news, he could only ______ his head in disbelief and sorrow.
A. raise
B. shake
C. point
D. nod

Question 7. In many Asian countries, you ______ take off your shoes before entering someone’s home to show politeness.
A. might
B. can’t
C. don’t have to
D. should

Question 8. She made a ______ of disapproval when her son started playing video games instead of doing his homework.
A. clear yawn
B. slight hiccup
C. soft sneeze
D. slight frown

Question 9. You ______ me you were feeling unwell; I would have come over to help you out with your chores immediately.
A. must have told
B. can’t have told
C. should have told
D. needn’t have told

Question 10. He arrived an hour late for the meeting, but he ______ for it. I found out later his train was cancelled.
A. mustn’t have apologized
B. needn’t have apologized
C. should have apologized
D. couldn’t have apologized

Question 11. My British friend puts his shopping in the boot of his car, whereas my American friend puts it in the ______.
A. trunk
B. torch
C. lift
D. queue

Question 12. I’m not entirely sure where Sarah is, but she ______ be at the library studying for her final exams.
A. will
B. must
C. might
D. has to

Question 13. It is considered impolite in some cultures to ______ your soup because the noise can be very distracting.
A. slurp
B. hiccup
C. snort
D. sigh

Question 14. If you ______ to express disapproval in a subtle way, you can purse your lips tightly for a moment.
A. will want
B. are wanting
C. want
D. would want

Question 15. The package is on my desk, so the delivery person ______ have left it there while I was out for lunch.
A. can’t
B. must
C. mightn’t
D. shouldn’t

Question 16. In the UK, people stand in a queue for the bus, but in the USA, they typically just wait in a ______.
A. bill
B. line
C. tap
D. flat

Question 17. A gesture that is perfectly normal in your country ______ be interpreted as a deeply offensive one elsewhere.
A. must
B. will
C. could
D. has to

Question 18. He ______ forgotten about our appointment; he is usually very punctual and reliable about these things.
A. must have
B. might have
C. can’t have
D. should have

Question 19. When my friend told me she won the lottery, I could only ______ in complete and utter amazement at her news.
A. frown
B. yawn
C. gasp
D. shrug

Question 20. It is a local ______ for the community to gather and celebrate the harvest with a large feast every autumn.
A. gesture
B. custom
C. feeling
D. rumour

Question 21. You ______ bring a gift to the host’s house in this country, but it is always appreciated if you do so.
A. mustn’t
B. must
C. should
D. don’t have to

Question 22. His accent is very strong. From my perspective, he ______ be a native speaker from this local region.
A. might
B. must
C. can’t
D. won’t

Question 23. In Turkey, if you nod your head up and then down, people ______ understand that you mean ‘Yes’.
A. will
B. would
C. are
D. have

Question 24. Sarah looked very tired this morning. She ______ have stayed up too late studying for the history test.
A. can’t
B. must
C. needn’t
D. should

Question 25. I ______ revised for the test last night, but I chose to watch a movie instead. Now I really regret it.
A. must have
B. can’t have
C. should have
D. needn’t have

Part III: Reading Comprehension
Read the following passage adapted from “The Kite Runner” on page 43 and choose the best answer to each of the questions.

Ali and Baba grew up together as childhood playmates just like Hassan and I grew up a generation later. Baba was always telling us about their mischiefs and Ali would shake his head and the corners of his lips would curl into a smile.

The curious thing was, I never thought of Hassan and me as friends either. Not in the usual sense, anyway. I think that might have been because of our different backgrounds. I was a Pashtun and he was a Hazara, I was Sunni and he was Shi’a, and nothing was ever going to change that. Nothing.

But we were kids who had learned to crawl on the same patch of grass. And in the winter, we spent entire winters flying kites, running kites. Never mind that to me, the face of Afghanistan is that of a boy with a flat-bottomed nose, a shaved head, and bamboo-stick arms: a boy named Hassan.

During the school year, we had a daily routine. By the time I dragged myself out of bed and lumbered to the bathroom, Hassan had already washed up, prayed the morning prayer, and prepared my breakfast. While I ate and complained about homework, Hassan made my bed, polished my shoes, and ironed my outfit for the day, packed my books and pencils.

Question 26. What is the primary focus of the relationship described between the narrator and Hassan in the passage?
A. Their shared enthusiasm for academic excellence and study.
B. Their common interest in religious practices and history.
C. Their complex bond shaped by friendship and social hierarchy.
D. Their mutual dislike for the narrator’s demanding father.

Question 27. What can be inferred about the social structure in which the boys lived?
A. It was entirely merit-based and without any class divisions.
B. It was characterized by significant ethnic and social divides.
C. It encouraged friendships between people of all backgrounds.
D. It placed little importance on one’s family or ethnic origin.

Question 28. The passage suggests that the narrator’s morning routine was different from Hassan’s in that ______.
A. the narrator was more diligent and proactive in the morning
B. Hassan was often late and had to be woken by the narrator
C. the narrator had to prepare his own breakfast and school bag
D. Hassan performed many chores for the narrator each morning

Question 29. The phrase “I never thought of Hassan and me as friends either” implies that the narrator ______.
A. felt a sense of superiority that complicated their relationship
B. actively disliked Hassan and tried to avoid his company
C. was forbidden by his father from being friends with Hassan
D. believed that true friendship could only exist with relatives

Question 30. What does the narrator mean when he says “the face of Afghanistan is that of a boy… named Hassan”?
A. Hassan was a famous political figure throughout Afghanistan.
B. Hassan’s features were typical of all people from that country.
C. His personal and most profound memories of his home are tied to Hassan.
D. He believes Hassan is the only person who truly understood the nation.

_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________

Vậy là chúng ta đã cùng nhau hoàn thành bài trắc nghiệm cho Unit 3: Customs and Culture của sách Friends Global (Chân Trời Sáng Tạo). Hy vọng rằng bộ câu hỏi trắc nghiệm này đã mang lại cho bạn những kiến thức bổ ích và giúp bạn đánh giá chính xác năng lực của mình.

Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ. Sau khi đã nắm vững kiến thức Unit 3, hãy cùng tiếp tục chinh phục thử thách tiếp theo với bộ đề Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Friends Global Unit 4: Holidays and Tourism của chúng tôi!

Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘

×

Bạn ơi!!! Để xem được kết quả
bạn vui lòng làm nhiệm vụ nhỏ xíu này nha

LƯU Ý: Không sử dụng VPN hoặc 1.1.1.1 khi vượt link

Bước 1: Mở tab mới, truy cập Google.com

Bước 2: Tìm kiếm từ khóa: Từ khóa

Bước 3: Trong kết quả tìm kiếm Google, hãy tìm website giống dưới hình:

(Nếu trang 1 không có hãy tìm ở trang 2, 3, 4... nhé )

Bước 4: Cuộn xuống cuối bài viết rồi bấm vào nút GIỐNG HÌNH DƯỚI và chờ 1 lát để lấy mã: