Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 3 là bộ đề ôn luyện bám sát chương trình Tiếng Anh lớp 12 trong bộ sách Global Success (Kết nối tri thức với cuộc sống). Đề được cô giáo Nguyễn Thị Mai Lan – giáo viên Tiếng Anh tại Trường THPT Phan Châu Trinh, TP. Đà Nẵng – biên soạn trong năm học 2024–2025. Bộ câu hỏi được trình bày dưới dạng trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success, giúp học sinh rèn luyện khả năng đọc hiểu, sử dụng từ vựng và cấu trúc câu chính xác.
Trắc nghiệm môn Tiếng Anh 12 trên hệ thống detracnghiem.edu.vn mang đến nền tảng luyện thi hiệu quả, với ngân hàng câu hỏi đa dạng, phân loại theo từng kỹ năng và mức độ khó. Mỗi câu hỏi đều có đáp án kèm giải thích chi tiết, giúp học sinh tự học một cách chủ động và hiệu quả. Đây là công cụ hỗ trợ đắc lực trong quá trình ôn tập cuối cấp, đặc biệt phù hợp với hình thức trắc nghiệm ôn tập lớp 12.
Bài Tập Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3: Green Living (Kèm Đáp Án)
Bạn đang tìm kiếm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 bám sát chương trình Global Success để ôn tập và kiểm tra kiến thức về chủ đề “Lối Sống Xanh”? Dưới đây là bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 độc quyền, được biên soạn kỹ lưỡng, bám sát nội dung sách giáo khoa và cập nhật theo định dạng thi tốt nghiệp THPT 2025 mới nhất, giúp bạn củng cố kiến thức một cách toàn diện và hiệu quả.
Đây là bộ 30 câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3: Green Living đầy đủ và chi tiết nhất, giúp bạn tự tin chinh phục các bài kiểm tra sắp tới.
Cấu Trúc Bài Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3
Bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 này được thiết kế để đánh giá toàn diện các kỹ năng ngôn ngữ trọng tâm, bao gồm 30 câu hỏi được phân bổ một cách khoa học:
-
Phần 1: Ngữ âm (5 câu): Tập trung vào khả năng nhận diện cách phát âm của các nguyên âm đôi /eə/, /ɪə/, /ʊə/ và quy tắc phát âm đuôi -ed đối với các động từ liên quan đến chủ đề môi trường đã học trong bài.
-
Phần 2: Từ vựng & Ngữ pháp (20 câu): Kiểm tra mức độ hiểu và vận dụng các từ vựng chủ đề “Lối Sống Xanh” (ví dụ: eco-friendly, single-use, carbon footprint, decompose, landfill, compost, reuse, reduce…) và kiến thức ngữ pháp cốt lõi là Giới từ (Prepositions) và Mệnh đề quan hệ (đặc biệt là mệnh đề không xác định với ‘which’).
-
Phần 3: Đọc hiểu (5 câu): Gồm một đoạn văn được trích từ nội dung bài đọc “Go Green with Plastics!”, đi kèm 5 câu hỏi kiểm tra kỹ năng đọc lấy ý chính, đọc quét thông tin chi tiết và suy luận từ ngữ cảnh.
Mẹo Sử Dụng Bài Trắc Nghiệm Hiệu Quả
-
Làm bài nghiêm túc: Đặt thời gian và tập trung làm bài như một bài kiểm tra thật để đánh giá đúng năng lực.
-
Kiểm tra đáp án chi tiết: Sau khi hoàn thành, hãy so sánh kết quả và đọc kỹ giải thích (nếu có) để hiểu rõ bản chất vấn đề.
-
Ghi chú lại lỗi sai: Tập trung vào những câu bạn làm sai, tìm hiểu nguyên nhân (do nhầm từ vựng, chưa vững ngữ pháp…) và ghi chú lại các từ vựng về môi trường hoặc cách dùng mệnh đề quan hệ để không lặp lại.
-
Kết hợp ôn tập: Để nâng cao hiệu quả, bạn có thể tham khảo thêm các bài giảng và tài liệu học tập uy tín khác, ví dụ như các bài học miễn phí về môi trường trên British Council Learn English.
Hãy bắt đầu làm bài trắc nghiệm Tiếng Anh 12 Unit 3 ngay bây giờ để chuẩn bị tốt nhất cho hành trình bảo vệ hành tinh xanh và chinh phục điểm số cao! Chúc các bạn đạt kết quả tốt nhất nhé!
PRACTICE TEST – UNIT 3: GREEN LIVING
PART I: PHONETICS
Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.
Question 1.
A. hear
B. clear
C. idea
D. bear
Question 2.
A. aware
B. square
C. careful
D. harmful
Question 3.
A. sure
B. tourist
C. future
D. mature
Question 4.
A. dispose
B. reuse
C. household
D. cause
Question 5.
A. reduced
B. contaminated
C. recycled
D. encouraged
PART II: VOCABULARY AND GRAMMAR
Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.
Question 6. When organic materials ______, they are gradually broken down by natural processes.
A. decompose
B. contaminate
C. dispose
D. package
Question 7. Using public transport instead of personal cars can significantly reduce your personal ______.
A. compost pile
B. single-use item
C. carbon footprint
D. recycled material
Question 8. The school cafeteria decided to switch to ______ packaging to minimise its environmental impact.
A. single-use plastic
B. harmful chemical
C. unnecessary waste
D. environmentally friendly
Question 9. According to the reading, Linh learned that leftover food had ______ the recyclable materials in the bin.
A. improved
B. contaminated
C. reduced
D. generated
Question 10. A major source of plastic pollution is the overuse of ______ products like plastic cutlery and straws.
A. single-use
B. eco-friendly
C. long-lasting
D. multi-purpose
Question 11. You should ______ of used batteries properly as they contain many harmful substances.
A. agree on
B. dispose of
C. think about
D. depend on
Question 12. A large area of land where waste materials are buried under the ground is known as a ______.
A. cardboard box
B. compost pile
C. landfill site
D. green solution
Question 13. Instead of throwing away old glass jars, you can ______ them to store things like spices or pens.
A. reuse
B. reduce
C. recycle
D. remove
Question 14. A ______ is a mixture of decayed plants and food that can be added to soil to help plants grow.
A. landfill
B. container
C. compost
D. chemical
Question 15. Traditional fireworks release a lot of ______ into the atmosphere, which can cause air pollution.
A. carbon dioxide
B. organic waste
C. pleasant smells
D. harmful chemicals
Question 16. The success of our “Green Living” project will largely depend ______ the participation of every student.
A. for
B. on
C. with
D. at
Question 17. Many people are interested in recycling nowadays, ______ is good for the environment.
A. which
B. that
C. who
D. what
Question 18. Public transport does not pollute the air as much as private vehicles. That’s why more people should consider using it.
A. As it pollutes less air, more people should consider using public transport instead of vehicles.
B. More people should use private vehicles since public transport creates much more air pollution.
C. People should consider using their private cars because they pollute the air less than transport.
D. More people should consider using public transport as it pollutes the air less than private cars.
Question 19. Students should learn to turn ______ the lights and air conditioners before they leave the classroom.
A. off
B. on
C. up
D. down
Question 20. The student ______ came up with the idea for a compost pile received praise from the teacher.
A. which
B. who
C. whom
D. whose
Question 21. The school campaign aims to raise awareness ______ the importance of recycling among teenagers.
A. for
B. on
C. of
D. with
Question 22. The community cleanup event, ______ was organised by the youth union, was a great success.
A. which
B. that
C. who
D. it
Question 23. Students must agree ______ the rules of the competition before they decide to take part in it.
A. with
B. on
C. to
D. for
Question 24. Instead of ______ plastic bags, Hai uses cardboard boxes when he goes to the supermarket.
A. to use
B. to using
C. use
D. using
Question 25. All students work very hard to help clean up the school, and the teacher encourages this.
A. The teacher encourages all students, who work very hard to help clean up the school.
B. All students work very hard to help clean up the school, which the teacher encourages.
C. The teacher, who encourages all students, works very hard to help clean up the school.
D. All students whose teacher encourages them work very hard to help clean up the school.
PART III: READING
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 26 to 30.
GO GREEN WITH PLASTICS!
Plastic has become very common in our daily life; however, most plastic items take up to 1,000 years to decompose in landfills. Can we enjoy the convenience of plastics and a greener world at the same time? Our readers have sent us many emails with useful tips this week.
… I try to use fewer plastic bags when shopping. The supermarket near my house even provides cardboard boxes, so I can pack my groceries and get rid of plastic packaging! When I must use plastic bags, I try to reuse them when possible, instead of throwing them away after a single use. … – Hai, 16
… I know how convenient it is to buy a bottle of water from a vending machine or a supermarket. However, I always bring my reusable water bottle. All I have to remember is to fill my bottle before going to school, and the school’s water filling stations are free. … – Hoang, 15
… I have learnt that most plastic containers have numbers at the bottom to show the type of plastic they’re made of. So when you recycle your bottles, for instance, remember to check these numbers first. Numbers 1 and 2 are the most widely accepted plastics for recycling. … – Dinh, 17
… When I started recycling, I made the mistake of putting some plastic takeaways containers with some leftover food into the recycling bin. The next day, the whole bin was contaminated, so all the recyclables were taken to the landfill instead. So now I always rinse out the containers before recycling them. … – Linh, 17
Question 26. What is the main purpose of the article?
A. To explain why all plastics are bad for our planet.
B. To show how difficult it is for teenagers to live green.
C. To share practical tips on using plastics responsibly.
D. To complain about the lack of recycling facilities.
Question 27. According to Hai, what does he use at the supermarket as an alternative to plastic bags?
A. Cardboard boxes
B. Reusable bags
C. Old containers
D. Shopping trolleys
Question 28. What can be inferred from Linh’s experience?
A. Dirty items can prevent a whole batch from being recycled.
B. It is not necessary to clean plastic containers for recycling.
C. All recycling bins are checked for contamination every day.
D. Food waste can be recycled together with all plastic items.
Question 29. The phrase “rinse out” in Linh’s email is closest in meaning to ______.
A. wash lightly with water
B. scrub with strong soap
C. soak for a long time
D. dry completely inside
Question 30. According to Hoang, what is a key habit to reduce plastic waste from drinks?
A. Buying water in glass bottles only.
B. Using a reusable water bottle daily.
C. Choosing drinks from a vending machine.
D. Asking for no plastic straw at school.
_______________________________________________☘☘☘_______________________________________________
Vậy là chúng ta đã cùng nhau hoàn thành bài trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 3. Hy vọng rằng bộ câu hỏi trắc nghiệm tiếng anh 12 global success Unit 3 này đã mang lại cho bạn những kiến thức bổ ích và giúp bạn đánh giá chính xác năng lực của mình.
Đừng quên lưu lại bài viết để ôn tập khi cần và chia sẻ với bạn bè để cùng nhau tiến bộ. Sau khi đã nắm vững kiến thức Unit 3, hãy cùng tiếp tục chinh phục thử thách tiếp theo với bộ đề Trắc Nghiệm Tiếng Anh 12 Global Success Unit 4: A Urbanisation của chúng tôi!
Chúc các bạn ôn tập hiệu quả và đạt kết quả cao nhất!☘☘☘